Content Marketing Institute ve MarketingProfs’un birlikte hazırladığı “B2B Content Marketing: 2013 Benchmarks, Budgets and Trends” raporunda content marketing’in 2013’te de önemini giderek artıracağı belirtiliyor. Araştırmaya göre Amerika’da 2011’de pazarlama bütçelerinden content marketing’e ayrılan bütçe yüzde 26 iken şu anda bu rakam çoktan yüzde 33’lere ulaşmış durumda. Yüzde 50’nin üzerinde şirket de 2013’te content marketing bütçesini artırmayı planladığını belirtmiş.

shutterstock_95377291

Rapora göre özellikle B2B İçerik Pazarlamasında; sosyal medya yüzde 87 ile en sık kullanılan içerik mecrası. Onu web sitelerinde makale yayınlamak, e-mail marketing, blog iletişimi, başarı hikayeleri ve videolar takip ediyor. Bu da bize gösteriyor ki pazarlamacılar için içerik dağıtımı online mecralara çoktan kaymış durumda. Örneğin; B2B alanında hizmet veren şirketlerin içeriği dağıtmak için kullandığı mecralardan LinkedIn bu yıl Twitter’ı geçti. B2B’de şirketlerin yüzde 83’ü LinkedIn kullanırken %80’i Twitter kullanıyor. Facebook ise Twitter’la aynı yüzdelere sahip.
Öyle ki; geçtiğimiz yıl content marketing taktiklerinde dijital bir çok mecranın payı artarken sadece dergilerin kullanımı aynı kaldı.
Önümüzdeki dönemde pazarlamacılar; Content marketing’in en büyük zorluğu olarak “yeterli ve etkileşim yaratan içerik üretimini” gösteriyorlar. Bunun ardından da en büyük zorluk bütçe sıkıntısı olarak belirecek gibi görünüyor.

Kaynak:

http://www.campaigntr.com/2013/01/04/29693/content-marketingin-2013te-durumu-ne-olacak/