Her CMO, potansiyel müşterilerine daha iyi nüfuz edebilmeyi amaçlamaktadır. Technorati’nin 2013 Digital Influence Raporu özellikle sosyal medya pazarlamasında kafanızda bazı noktaların netleşmesine yardımcı olacak.
Rapora göre; Marka pazarlamalacılarının yaklaşık %60’ı 2013 yılında sosyal medya harcamalarının %40 oranında artacağını tahmin ediyor.
Şu anda dijital harcamaların önemli bir kısmı; display reklam, arama ve video özelinde gerçekleşiyor, sosyal harcamalar ise online pazarlama bütçelerinin yalnızca % 10’unu oluşturuyor. Sosyal harcamaların önemli bir kısmı sosyal networklere ağırlık verirken bloglar ve digital influencerlara bu bütçelerden çok az bir pay aktarıyorlar.
Ancak Technokrati raporuna göre; bloglar sosyal medya harcamalarından çok daha az bir pay almalarına rağmen tüketicinin satın alma kararlarını doğrudan etkiliyen en güvenilir ve etkili mecra. Birçok tüketiciye göre bloglar, sosyal ağlar içerisindeki “en güvenilir kaynak”, bu nedenle çoğu blogları “güven duydukları, popüler ve etkili” kaynak olarak tanımlıyor. Araştırma bulgularına göre; bloglar alışveriş yaparken üçüncü en etkili dijital kaynak (% 31) ve bir satın alma yapmak için arama yapan tüketicilerin çoğunun bloglara tekrar tekrar geri dönüp okuma yaptıkları görülmektedir.
Kaynakça: http://www.haymibehar.com/2013/03/blogs-surpass-social-networks-for.html#more
Bir Cevap Yazın