Dijital devrim bilginin yayılımını  büyük ölçüde hızlandırdı. Internet hayatımıza bu kadar yerleşmeden önce reklam verenlerin reklam içerikleri pazarlama departmanları ve ajanslar tarafından hazırlanıyordu. Tüketicilerin markalar hakkındaki algısı, yine markaların kendileri hakkında söyledikleriyle şekilleniyordu. Deneyimler yine ağızdan ağıza yayılsa da, etkisi ve yayıldığı alan oldukça sınırlıydı.

Bugünse, haberler, deneyimler başta bloglar ve sosyal medya olmak üzere pek çok kaynak sayesinde eskiden olduğundan çok daha geniş ve hızlı şekilde yayılıyor.  Bu yayılım, herhangi bir kontrol mekanizmasının dışında gerçekleşiyor ve markalar için büyük avantajlar doğurabildiği gibi, büyük riskler de taşıyabiliyor. Bloggerlar tüketicilerin nazarında, kendi uzmanlık alanlarında kanaat önderleri gibi konumlandırılıyor. Bu kanaat önderlerinin deneyimleri ve fikirleri, tüketici nezdinde markaların kendileri hakkında söylediklerinden çok daha etkili oluyor. Bu doğal reklam yolu, markalar tarafından keşfedildiğinde, “bloglar aracılığıyla pazarlama” pazarlama karmasının vazgeçilmez bir parçası oldu. Reklam verenler, bloggerların etkisini lehlerine çevirmek üzere onlarla işbirlikleri gerçekleştirmek için birbirleriyle yarışa girdiler.

bloggers

Blog ekosistemi, bağımsız yayıncıların kendi organik içeriklerini yaratarak yüzbinlerce kişiye ulaşabildikleri bir içerik krallığı haline geldi. Pazarlama profesyonellerinin milyonlarca lira dökerek hazırladığı reklamlarla ulaştıkları kitlelere, blog yazarları ilk elden ve etkili şekilde ulaşabiliyorlar.

Pazarlama sektörünün taze kanı blogların sektöre sağlayacağı yararları Edelman ve Intelliseek aşağıdaki şekilde özetliyor. 

Pazar araştırması: Bloglar pazar araştırmaların kaynağı olarak kullanılabilir. Bloggerlar ve takipçileri kullanılarak oluşturulan fokus gruplarla yapılan yapılan araştırma sonuçları güçlü göstergeler olarak kullanılabilir.

Erken uyarı sistemi: Blogların haber kaynağı olarak yeni bilgilerin yayılmasını sağlamanın yanı sıra, tüketici içgörüsünü en başarılı şekilde yansıtma gibi bir yönü de var. Bu yönüyle bir erken uyarı kaynağı da oluştururlar.

Ağızdan ağıza iletişiminin (WOM) izlenmesi ve analizi: Bloglar, ortak ilgi alanlarına sahip insanların bir araya geldiği, yeni bir forum şekli. Blogosfer içerisindeki farklı bakış açılarını izlemek, markalar, işletme ve organizasyonlar için önemli veriler sağlayabilir.

Hedefli pazarlama: Bloglar aracılığıyla hedef odaklı, daha niş kitlelere yönelik iletişim de gerçekleştirilebilir.

Çoklu medya bilgi kaynağı: Blog yazarları, metinlerin yanı sıra oluşturduğu görsel ve videolu içeriklerle vatandaş gazeteciliği kavramına yeni boyut kazandırırlar.