“Harikayız!”, “Mükemmeliz!” diye ortalarda gezinmek yerine, markanızın dünyaya kattığı değeri anlatan ikna edici bir hikaye yaratın. 

Sorun; Markanızın farkedilmesini istiyorsunuz, fakat bir yandan da markanız gibi farkedilmeyi bekleyen farklı markaların çığ gibi içeriklerine karşı mücadele veriyorsunuz.

Çözüm; Markanızın dünyaya kattığı değeri anlatan ikna edici bir hikaye yaratın. Gürültü yapmayın! Akılda kalan, ikna edici bir hikayeyle tüm gürültüleri bastırın.

brand-message

İçerik Kirliliği Problemi

Tüm mecralarda tüketiciler tarafından artık gürültü gibi algılanan çığ gibi içerik birikmiş durumda. Tüm duyulara aşırı  yüklenme söz konusu.  WordPress’e günün her dakikasında 250 yeni içerik yükleniyor.  Kulağa fazla gelmiyor değil mi? Hesaplayın, her 24 saatte 360.000 yeni içerik eder. Diğer blog kanallarıyla birlikte bu günlük rakam 2 milyonları buluyor.

Çözüm

İçeriğinizin bu kirlilikte kaybolmasına izin vermektense, onu markanızın değerini ortaya koyacak bir mesaj, bir hikaye belirlemek için kullanın. Sadece bir pazarlamacı değil, içten ve samimi bir içerikle pazarlama profesyoneli olun.

 

İkna Edici Hikaye Yaratmak

İşte ikna edici hikayenin bileşenleri;

  1. Gerçekçi ve İlgi Çekici Olun:  Kuru bir üsluptan, sıkıcı konulardan uzak durun. Unutmayın, tez değil hazırladığınız. Onun yerine okurların kişiliğinizi görüp hissetmelerine yardımcı olacak bir üslup benimseyin.  Olduğunuz gibi olun, kişisel bir şeyler paylaşmaktan da çekinmeyin.  Bu paylaşımları okurunuzu bir sonraki cümleyi, bir sonraki paragrafı, hatta bir sonraki makalenizi okumak için sabırsızlandıracak şekilde gerçekleştirin.

 

  1. Doğru Kişilere Ulaşın: Bazen ufak tefek ev ödevleri yapmanız gerekiyor.Topluluğunuz hakkında öğrenmeniz gereken bir takım şeyler var. Nelere ilgi duydukları, nelerden bahsettikleri, birbirleriyle neleri paylaşmaktan hoşlandıkları gibi. Topluluğunuzu oluştururken ve takip ederken hedeflediğiniz kitleyle nasıl bağlantıya geçeceğinizi ve içeriğinizi onlara nasıl okutacağınızı keşfedeceksiniz.

 

  1. “Satış” başlangıç noktanız değil, final hedefiniz olsun: Güvenilir olduğunuzu ve okurlarınıza yardımcı bilgiler paylaştığınızı göstermeniz gerekiyor. Hikayenizi oluştururken Markanızın yüksek kaliteye sahip olduğunu kanıtlamalı ve kim olduğunuzu gösterecek kadar şeffaf olmalısınız.

İkna edici bir hikayeyi oluşturmanın kolay olduğunu söylemedim. Söylediğim tek şey, ikna edici bir hikaye oluşturmanın en iyi yöntem olduğu. Sağda solda kendinizi överek dolaşmak yerine, markanızla ilgili ve dürüst, kim olduğunuzu,  tüketicilerinizin ihtiyaçlarına cevap verecek ürün ve hizmete sahip olduğunuzu anlatan bir eskiz çalışması yapın. Sonrasında sizi onlar övsün. Kendi kendinizi övmenizden çok daha fazla anlam ifade edeceğinden emin olabilirsiniz.

Kaynak: Business 2 Community