Markaların mobil mecralara yaptıkları yatırımlar sayesinde sitelerindeki içerikler maksimum paylaşım ve erişim sağlıyor.

Tüketiciler, mobil cihazlardaki markalı içerikleri “yeni” ve “farklı” buluyor. 2014 Haziranında Sharethrough’nun açıkladığı veriler, şirketin dünya çapında yayınlanan ve mobil cihazlardaki  ‘feed’lerde yer alan doğal reklamların, 2014’ün ilk çeyreğinde hayli yüksek erişim oranlarına  (%2.2) sahip olduğunu gösteriyor.

aol-plans-to-build-up-a-substantial-mobile-advertising-business

Farklı editoryal medya türlerine bakıldığında içerikler, erişim alanlarının %31 genişlemesiyle 2013’ün son çeyreği ve 2014’ün ilk çeyreği arasında tüm harcamaların %68’ini elinde tutacak şekilde gelişti.

Reklam pastasından aldığı payın küçük olduğu iddia edilmesine rağmen, profesyonel yayıncıların sitelerinde yer alan ve mobil cihazlardan erişilebilen sponsorlu içeriklere harcanan bütçelerin büyük oranda arttığı görüldü.  Kazanılan medyalar –para ödenmeyen markalı içerikler- ise %3’lerde kaldı.

Sharethrough kurumsal blogların bu tip içerikleri yayınlamak üzere tercih edilen en popüler mecralar olduğunu, bütçelerin neredeyse yarısının bu mecralara harcandığını keşfetti.  Markalı içerik sitelerinin –markanın ismini kullanan tematik siteler, kurumsal sitelerin altında yer alanlar, ya da marka bağımsız bir URL’e sahip olanlar-  ve kurumsal sitelerin her birine yapılan yatırımlar, toplam harcamaların %23’ünü kaplıyor.

Harcama oranları çok şey ifade etse de her şey demek değil tabii ki. Kazanılan medya içerikleri de yüksek etkileşim oranlarına ulaşıyor. Sponsorlu içerikler ve sahip olunan içerikler ikinci ve üçüncü sıralarda geliyor.

2013 yılının Ağustos ayında Sharethrough Amerikalı dijital pazarlama profesyonellerinin neredeyse tamamının, doğal mobil reklamları markaların kampanyaları için oldukça etkili bulduğunu ve önümüzdeki yıllarda bu mecraya yapılan harcamaların giderek artacağına inandıklarını  keşfetti. Geçtiğimiz Eylül’de IAB (Interactive Advertising Bureau) ve Ovum tarafından yayınlanan verilere göre, Amerikalı mobil pazarlama profesyonellerinin %74’ü doğal reklamların mobil mecra için oldukça önemli bir gelişme olduğu görüşünde.