Sosyal medya pazarlama alanında son dönem en çok tercih edilen yöntemlerden biri içerikle pazarlama. Dünyanın dijitalleşmesi ve bilgi yoğunluğunun artışı ise internet kullanıcılarının alışkanlıklarında, dolayısıyla markaların kullandıkları içeriklerin türünde bir takım değişikliklere yol açtı. Beynin algılama biçiminden, kullanıcıların söz konusu içeriğe ayırabilecekleri süreye kadar pek çok değişken içeriğin okunurluğunu etkiliyor.

Akıllı telefonların hayatımıza girmesiyle mobil internet tüketiminin büyük artış yaşadığı malum. İnternete girerken kullandığımız teknoloji araçları dahi içerik tüketim alışkanlıklarımızı etkiledi. Bu değişimlerle birlikte 2012 yılından beri  yaratıcı görsel içerikler yaygınlaştı ve tüketiciler de video, fotoğraf, infografik gibi görsel içerikleri daha çok tercih eder hale geldi. Bunda sosyal medya platformlarının da etkisi büyük. Pinterest, Instagram, Vine gibi görsel içeriklerin paylaşıldığı mecralar internet kullanıcıları tarafından yoğun rağbet görüyor. Daha ağırlıklı olarak yazınsal içeriklerin paylaşıldığı Twitter dahi “Micro blog” konseptiyle yani “minimum yazı” fikriyle hayatımıza girdi.

Görsel içerik yalnızca tüketici için değil, içerik üreticileri, yani yayıncılar için de daha cazip ve pek çok avantaja sahip. Öncelikle internet kullanıcıları tarafından daha çok tercih edilen, aranan içeriklerin görsel içerikler olduğunu belirtmiştik. Örneğin infografikler, web sitelerin trafiğini %12 oranında artırmak gibi ciddi bir güce sahip. Görsel içeriklerin avantajlarından biri de, elimizdeki akıllı telefonlar ve uygulamalar sayesinde bu tip içerikleri hazırlamanın çok daha kolay hale gelmiş olması.

 

www.ethos3.com tarafından hazırlanan infografik, görsel içeriklerin daha fazla tercih edildiğine dair oldukça ikna edici veriler içeriyor.

gorsel-icerik

İnfografiğe göre görsel içerik %94 daha fazla görüntülenme ve sosyal medyada 40 kat fazla paylaşım potansiyeline sahip. Beyne iletilen bilgilerin %90’ı görsel bilgiler ve yazınsal iletilere oranla 60 bin kat daha hızlı işleniyor. Ortalama bir internet kullanıcısı ziyaret ettiği web sitesinde karşısına çıkan yazınsal içeriğin yalnızca %20’sini okuyor. Akıllarında tuttukları içeriklerin %80’i gördükleri, %20’si okudukları ve %10’u ise işittikleri içerikler. %40’ı görsel içeriklere tepki vermeye daha fazla eğilimli. Genel anlamda insanların %60’ı görsel öğrenme stiline sahip.

Satın alma kararlarında da görsel içerikler en önemli  etkileyicilerden. Online alışveriş yapanların %90’ı ürün ve hizmete dair izledikleri videoların satın alma kararlarında büyük ölçüde etkili olduğunu söylüyor.