Geçtiğimiz Ekim ayında Social Fresh’in yayınladığı 2014’ün En İyi İş Blogları listesi, 2015’te iş dünyasına yönelik blogunu geliştirmek isteyenler için çok başarılı örnekler içeriyor. Listenin bir diğer yol gösterici tarafı da listeyi hazırlarken göz önünde bulundurdukları 3 önemli kriter.
- Eyleme Çağrı (Call to action)
Blogda ziyaretçiden – ya da tüketiciden- beklenen bir şey var mı? Mail adresiyle kaydolması ya da herhangi bir iindirme linkine tıklaması gibi eylemler gerekiyor mu?
Bu en önemli nokta. Content Marketing’in marketing kısmının ifade etmeye çalıştığı şey tam da. Blogdaki içerikler zaten okuyucuyla aramızdaki ilişkiyi geliştirmeye yaramıyor mu?
Blogla ilgili bir strateji belirlendi mi? En başta blogla ilgili amaç ne? Blog işle ilgili hangi amaca hizmet edecek? Amaca ulaştığımızı nerden anlayacağız?
Okuyucu için sizin içeriğinizi okumaktan, müşteriniz olmaya giden yol açık ve net olmalı. Veritabanınıza periyodik gönderdiğiniz newsletter listenize kaydolması, ileride müşteriniz olmasını sağlayacak güvene dayalı bir ilişkiyi başlatabilir.
“Tıkla”, “Paylaş”, “Gönder”, okuyucunuzdan yapmasını istediğiniz şeyi net şekilde ifade edin. Bu çağrılar blog içeriğinin en sonunda görünebilir, ya da blog temanızın bir parçası olarak her sayfaya yerleştirilebilir.
- Kaliteli İçerik
Blogunuz işinize değer kattı mı? Okuyucularınız sunduğunuz içerikleri ilgi çekici buluyor mu? Düzenli içerik üretiyor musunuz?
Kaliteli içerik, İçerikle Pazarlamanın olmazsa olmazı. Diğer önemli nokta ise kaliteli içerikten maksimum verim almamıza yardımcı olan doğru zamanlama. Başarılı adımlar atabilmek için uygulanacak net bir plan gerekiyor.
- Takipçi Etkileşimi
Blog içerikleriniz yorum alıyor mu, sosyal medyada paylaşılıyorlar mı, kitleler içeriğiniz hakkında konuşuyor mu gibi sorulara pozitif yanıt almak kritik önem taşıyor.
İçeriklere yapılan yorumlar İş blogları için en birinci başarı kriteri sayılmayabilir. Bugün okuyucuyla içeriğin etkileşime girmesinin çok daha farklı yolları var. Bir blogun başarılı kabul edilebilmesi için gereken temel noktalardan biri de takipçiler. Kimsenin okumadığı bir blogdaki içeriklerin kaliteli olup olmadığının pek de anlamı yoktur.
Sayfalara yerleştirilen sosyal medya paylaşım butonları okuyucuları içeriği paylaşmaya yönlendirir. 2014 yılını gözden geçirerek ve blogunuzun bu 3 konuda ne durumda olduğunu değerlendirerek 2015’te çok daha başarılı hale getirebilirsiniz.
kaynak: http://www.business2community.com/blogging/three-keys-effective-business-blogging-lessons-top-business-blogs-2014-01083820
Bir Cevap Yazın