Reklam sektörünün yeni gözdesi native advertising olsa da, programatik satın alma ve büyük veri sayesinde banner reklamlar hala çok trend.  Native advertising hayatımıza girene kadar banner reklamlar dijital reklamcılığın mihenk taşıydı.  Şimdiyse üzerindeki ölü toprağını attı ve yeniden dönüşü muhteşem oldu. Artık yanlış zamanda yanlış insana görünen 300X250 statik bannerlar yok hayatımızda. ‘Premium’, ‘compelling’, ‘rich media’ gibi farklı modeller online kampanyalarda önemli rol oynuyor.

2015 yılında banner reklamlarının hala önem taşıyacak olmasının bazı sebepleri var;

Olanaklar Hiç Bu Kadar Çok Yönlü Olmamıştı

Reklam dediğin bir hikaye anlatmalı… Kullanıcıları sadece o ürüne ihtiyaç duydukları için değil, ürün ya da markanın anlattığı hikayeyle ilgilendikleri için etkileşime teşvik etmeli.

Banner reklamlar WordArt GIF’in ötesine geçti ve çok yönlü hale gelerek tasarımcılara yaratıcılıklarının sınırlarını zorlama şansı veriyor. Bugün interaktif bannerlar karşılama sayfasında yer alabiliyor ve pek çoğu paylaşılabilir formatta tasarlanabiliyor. Görsellik, ses ve  hareket hikaye anlatmanın olmazsa olmazlarıdır. Mümkün olduğunca yaratıcı olmalı  ve “hikaye”yi işin merkezinde tutmalı.

banner-advertising

Veriye Dayalı Banner Reklamları

Banner reklamcılığı bugün veri ile iç içe geçmiş durumda. Bu da kullanıcıların satın alma alışkanlıkları hakkında ciddi anlamda iç görü sağlıyor. Özellikle yaratıcı kullanım yöntemleri datanın etkinliğini maksimize ediyor. Bugün parmaklarımızın ucuyla erişebileceğimiz bilgiler sayesinde geçmişten farklı olarak sahip olduğumuz bilgilerin doğruluk derecesine dair fikrimiz var.

 

Bir Kez Tasarla ve Her Ortamda Kullan

Yayından ziyade yaratıcılığa odaklanmamızı kolaylaştıran “Programatik” isimli yeni bir yaklaşım var. Kesin bir formata hapsolmuş standart doğal içerikten farklı olarak, programatiğin teknolojisi ve duyarlı tasarım tekniğiyle gerçek reklam birimlerini geliştirebiliyoruz. Veri merkezli düşünce sistemiyle birlikte ekran ve cihaz bağımsız, doğru mesajı doğru kullanıcıya hedefleme konusunda çok güçlü bir aracımız var. Geliştirmeye az zaman ayırmak, analiz, optimizasyon ve inovasyona daha fazla zaman ve kaynak ayırmayı mümkün kılıyor.

 

Banner Reklam ve Doğal İçerik Birbirini Tamamlıyor

Kimileri doğal içeriğin bannerları tamamen öldüreceğine inanıyor. Pek öyle sayılmaz. Doğal içerik yalnızca banner’ın daha yeni ve konuya uygun kullanımına olanak sağlıyor. Kendinize sorun;  Bir banner reklam doğal içeriğin değerini nasıl yükseltebilir? Cevap mesajı tekrarlamak kadar basit değil. Banner reklam hikayeyi geliştirmeli ve doğal reklamı tamamlayıcı şekilde desteklemeli.

Kusursuz bir deneyime yolculuk gibi, doğru gerçekleştirildiğinde kullanıcıya markayla gerçek bir etkileşim yaşaması için sayısız yollar sunar.

Basitçe söylemek gerekirse dijital reklamcılıktaki inovasyonlar, banner reklamlara kullanışlılık ve efektiflik açısından level atlattı. Reklamverenler de banner’ı modası geçmiş formatta bir reklam aracı olarak görmektense, söz konusu hikaye anlatmak, iletişim kurmak ve geri dönüş almak olduğunda, benzersiz ve güçlü bir çözüm olarak değerlendirmeliler. Hikaye anlatmak konunun merkezinde ve gelişen reklam teknolojileri bizi o hikayeyi mümkün olduğu kadar etkin biçimde anlatabilmemiz için güçlendiriyor…