Programatik reklamlar ve retargeting yöntemi dijital sektörde büyük başarıya ulaştı. Kantar M2edia COO’su Alex Kuhnel’se bu başarının beraberinde getirdiği zorlukları inceledi. Farkında olmadan bu başarının ışığına kapılarak kurban konumuna düşen reklam platformları, bugün çeşitli tereddütler yaşıyor.

Programatik, çerezler aracılığıyla hedefleme yöntemini solda sıfır bırakıyor

Çerez aracılığıyla hedefleme yöntemi ciddi bir gelişme gösterdi fakat ne kadar öne çıkarsa, eksiklikleri de o kadar belirgin hale geliyor.  İşte en göze çarpanlardan bazıları;

  • Öncelikle, yeniden hedefleme imkanının en büyük faydası – ki bu reklamverenler için hayati önem taşıyan bir fayda- herhangi bir tarayıcıyı çevrimiçi olduğu her yerde içerikten bağımsız şekilde hedefleyebilir olması.
  • Aynı zamanda reklamverenlerin kampanyaları üzerinde kontrol eksikliği hissetmelerine yol açan hileye açık bir yapısı var.
  • Mobil reklamların çerez kullanımı limitli ve bu yüzden mobil için diğer metrikler kullanıcı desteği gerektiriyor.

İşin Sırrı Kitleyi Daha İyi Anlayabilmek

Yukarıdaki sorunların çözümü büyük ölçüde yayıncı envanterlerinin ölçümlerinde yatıyor. Reklamcılar, takipçilerini ve ulaşmak istedikleri asıl kitleyle eşleşip eşleşmediklerini anlayarak sadece doğru kitleye ulaştıklarına değil, aynı zamanda reklamın konumlandırmasının markanın ihtiyaçlarını karşıladığına da emin olacaktır.

 

Gelir Optimizasyon Panelleri Kampanyanızın İhtiyaçlarını Karşılayacak Bir Çözüm Üretmeli

Çerezlerle hedefe ulaşılabilir, ama hiçbir reklamveren bunun büyük yatırım yaptığı markansının konumladırmasını tehlikeye atma pahasına gerçekleşmesini istemez.

Reklam network’leri bu yüzden çerez tabanlı hedeflemele yapmalarına yardım edecek bir çözüme ihtiyaç duyuyor.

 

Hedefin Daha İyi Anlaşılması İlk Adım

Bu süreçte reklamveren için zorluk, ilk etapta hedefi doğru tespit etmektir. Bu da sadece tarayıcı geçmişine ve temel demografik datalara güvenerek mümkün olabilir. Geniş yankı uyandıracak bir kampanya hedef kitlenin davranışlarını, ürün deneyimlerini ve media tüketimlerini anlayarak gerçekleştirilebilir.

 

Reklamınız Bir Kara Deliğin İçinde Kaybolmasın

Sürecin ikinci kısmı tüm tarafların reklamların nerede görünür olacağı konusunda net fikirbirliğine ulaşmalarını sağlamak. İnternette kullanıcı kovalamaktansa,  bir liste içerisinden erişimi en yüksek olanı seçip çıkarmak daha önemli. Böylelikle markanın yalnızca ilişkili mecralarda görünmesini sağlamak ve olası hileleri önlemek mümkün olabiliyor.

 

Peki Nasıl?

Asıl sorun burada yatıyor. Gelir Optimizasyon Panelleri tarafından kullanılan mevcut araçlar programatiğin sunduğu bu imkanları karşılamada yetersiz kalıyor. İhtiyaç duydukları ise markaların ihtiyaçlarını karşılamalarını sağlayacak ve mevcut  çalışma yöntemlerine uyacak yeni çözümler…